Bristol - První část pobytu

22-23. 5. 2006

click! V pondělí ráno jsem si už dal pozor a snídani jsem tentokrát stihnul v pohodě. Bohužel jsem během ní dostal od Zuzy SMSku, že má čas až ve středu. Rozhodl jsem se tedy, že pojedu přes Cirencester, kam jsem už měl koupený lístek, přímo za Zerákem do Bristolu.

Cesta do Cirencesteru proběhla v pohodě. Jenže problém byl v tom, že jsem se tím ocitl v poměrně malém městě mimo hlavní trasy. Když jsem se ptal autobusáka na cestu do Bristolu, rozmluvil mi pohodovou cestu přes Cheltenham a navedl mě na Swindon. Jeho odborná rada mi prodloužila cestu o 2 hodiny, prodražila o 7 liber a ještě jsem ve Swindonu zmoknul. Kurvoval jsem jak špaček.

click! Do Bristolu jsem dorazil odpoledne notně unavený. Zerko už na mě netrpělivě čekal. Nadšeně jsem mu volal, že jsem dorazil a kde teda stojí. Po několika dalších telefonátech jsme ale zjistili, že jsem vystoupil jsem ne na centrálním nádraží, kde je Zerko, ale někde za městem v poli. Na nádraží, o kterém v životě neslyšel. Tak jsem musel sjet místní sockou (za £2.50) do centra. Zbylo mi v kapse tak akorát na levný oběd a pivo, se kterým jsme si se Zerkem po našem šťastném shledání s velkou radostí přiťukli. Byl jsem po celodenním cestování docela utahaný, tak jsme šli nejkratší cestou na barák, kde jsme se vyvalili k počítači.  click! Dali jsme si tak 4 díly Přátel, Zerkova nejoblíbenějšího seriálu. Zná ho už skoro zpaměti :).

Druhý den jsme vyrazili na dlouhou procházku Bristolem. Z českých měst se Bristol asi nejvíc podobá Brnu. Rozhodně není tak velký a uspěchaný jak Londýn, ale není to ani zádná díra. Prostě taková fakt hodně velká vesnice :). Nejdřív jsme se šli podívat na nejslavnější technickou bristolskou památku - na Brunelův Suspension Bridge. Most je starý skoro 150 let. Myslím, že to je nejstarší zavěšený most podobné velikosti na světě. Pak jsme si to namířili přes doky do centra města, podívat se taky na komerci. Prolezli jsme spoustu obchodů, nejdůkladněji z nich malý krámek s komicsama. Zerko mě ještě téměř proti mé vůli zatáhnul na rozhlednu na vysokém kopci, ale nakonec jsme rozhodně nelitovali. Viděli jsme z ní celý Bristol jak na dlani. Přes černošskou čtvrť jsme vyrazili k Natálce, Zerkově kamarádce původem z Wrocławi. U ní jsme během výborného pokecu lovili na zahradě internetový signál, abych si mohl naplánovat cestu na příští den.

Odjíždím z Londýna kolem Heathrow  Heathrow podruhé  Heathrow potřetí  Heathrow počtvrté - fakt hafo velké  Heathrow popáté  Chčije a chčije - pohled z autobusu  Chčije a chčije - pohled z autobusu  Cirencester  Cirencester - domy jsou postavené z greystounu nejen v historickém centru, ale skoro v celém městě  Hlavní kostel  Hlavní kostel  Mapa města  Starý kříž  Hřbitov  Hřbitov  Řadovky z greystounu  Už jsem v Bristolu. Celé centrum města se přestavuje.  Zerák  Zerák  Cestou míjíme různé ujeté obchůdky  Fakt hodně ujeté  Čas na brko  Druhý den. Vyrážíme na procházku městem.  Je pěkně, prší jenom 2x denně.  Bristolská ulice  Náměstíčko  Vodojem v parku  Pohled na Downtown  Jdeme dál...  Řeka Avon. Zrovna je odliv.  Avonmouth. Ústí řeky do Atlantiku.  Údolí Avonu ještě jednou.  První pohled na Brunelův Suspension Bridge. Hlavní technická památka Bristolu.  Zerák kouká na Avon.  Jdeme k mostu  Fakt nevím, co to je za ptáka. Ale byl docela krotký.  Pták podruhé  Jsme na vyhlídce  Suspension Bridge  Koukáme na obzor za mostem  Na mostě. Fotím osvětlení.  Na mostě  Na mostě. Zerko kouká na Bristol.  Na mostě  Na mostě. Tak na tohle se Zerko kouká.  Domečky u mostu  The other side  Důchodci  Domečky zblízka  Pilíř  Parametry mostu  Přístavní hospůdka  Kolonáda s výhledem na doky  Doky  Zdymadlo  Doky  Pohled směrem do centra  Je to pohoda, mít takhle před domkem zaparkovanou loď  Roztomilé balkónky  Pohled směrem do centra  Doky  Doky  SS Great Britain - Brunelova parní loď  SS Great Britain  Zerko, já a ňáká buchetka  Technické muzeum  Socha z odpadu  Socha z odpadu  Socha z odpadu  Náměstí  Bouraná budova, lampa a dva rackové  Královna Viktorie  Tady se dá vždycky sehnat něco zajímavého. V pozadí bristolská katedrála.  Nákupní zóna  Vyhlídková věž  Nula / OPC Troppau  Pohled na Bristol  Pohled na Bristol  Pohled na Bristol - v pozadí Suspension Bridge  Pohled na Bristol  Pohled na Bristol  Grafiti v černošské čtvrti - levá strana  Grafiti v černošské čtvrti - prostředek  Grafiti v černošské čtvrti - pravá strana  Jdeme k Natálce  Zerkův pokojík